بازی با توپ در روم باستان
نوشته شده توسط : mm

استعداد یابی فوتبال

انواع دیگر بازی های توپ از یونان باستان شناخته شده بود. این توپ با تکه های چرم پر از مو ساخته شده است (اولین اسناد توپ های پر از هوا مربوط به قرن هفتم است). با این حال، بازی‌های توپ از جایگاه پایینی برخوردار بودند و در بازی‌های پانهلنیک شرکت نداشتند. در روم باستان، بازی با توپ در سرگرمی در عرصه های بزرگ (آمفی تئاتر) گنجانده نمی شد، اما در تمرینات نظامی به نام هارپاستوم رخ می داد. این فرهنگ رومی بود که فوتبال را به جزیره بریتانیا (بریتانیکا) آورد. با این حال، مشخص نیست که مردم بریتانیا تا چه حد تحت تأثیر این تنوع قرار گرفته‌اند و تا چه اندازه انواع خود را توسعه داده‌اند.

بازی فوتبال شکل خود را می گیرد
معتبرترین داستان حاکی از آن است که این بازی در قرن دوازدهم در انگلستان ساخته شده است. در این قرن، بازی هایی شبیه فوتبال در چمنزارها و جاده های انگلستان انجام می شد. علاوه بر ضربات، بازی مشت‌های مشت به توپ را نیز شامل می‌شد. این شکل اولیه فوتبال نیز بسیار خشن تر و خشن تر از شیوه بازی مدرن بود.

یکی از ویژگی‌های مهم پیشروان فوتبال این بود که بازی‌ها شامل افراد زیادی می‌شد و در مناطق وسیعی در شهرها برگزار می‌شد (معادل آن از قرن شانزدهم در فلورانس انجام می‌شد که به آن Calcio می‌گفتند). داد و بیداد این بازی ها باعث آسیب به شهر و گاهی مرگ شرکت کنندگان می شد. اینها یکی از دلایل اعلامیه های ضد بازی بود که در نهایت برای چندین قرن ممنوع شد. اما بازی‌های فوتبال مانند در قرن هفدهم به خیابان‌های لندن بازگشتند. در سال 1835 دوباره ممنوع شد، اما در این مرحله بازی در مدارس دولتی برقرار شده بود.





:: برچسب‌ها: استعداد یابی فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: